Over mij

Na een mooie internationale carriere bij de Energy Company BP Oil international heb ik het besluit genomen om zelfstandig als Consultant en Commissaris verder te gaan. Op deze manier kan ik mijn rijke ervaringen gebruiken om anderen te laten exceleren in hun zakelijke maar soms ook persoonlijke leven. Het is me opgevallen dat vele bedrijven zich richten op het zogenaamde "ongoing" business model maar niet tijdig stil staan voor een eventuele herorientatie van strategie, klantenpropositie of soms ook operating model.

Het is mijn uitdaging om via kennisoverdracht en het doen van een concurrerentie review maar ook het identificeren van market kansen bedrijven naar zich zelf te laten kijken in de context van een doelmatige strategie en bijbehorend reeel implementatieplan. Teveel strategische plannen worden nooit gerealiseerd omdat ze gewoon niet haalbaar zijn met de bstaande competenties en middelen. 

In een tijdspan van ongeveer 30 jaar heb ik voor BP nieuwe businesses helpen ontwikkelen in Europa, Venezuela, Mexico, Indonesie en India. Zowel in B2C (retail, CRM, brand management) alsook in B2B (Fleet business). Altijd was er een focus op market opportinuties door uit te gaan van de werkelijke klantenbehoeftes en op die manier een klantenpropositie te ontwikkelen en te implementeren. 

Maar naast deze zakelijke ervaring (inclusief de nodige kosten efficiency herstruktureringsprogramma's) ben ik ook altijd gefocused op de menselijke kant van het zaken doen en richt mij op de positieve  en verbindende elementen van verandering inclusief het maken van belangrijke connecties om vertrouwen op te bouwen.